Nuusflits

Aandag aan alle Bravoland Besoekers. Hier kan u 'n aansoek indien om Bravoland Burgerskap te verkry:
http://www.bravoland.co.za/forum/index.php/topic,5566.0.html

Skrywer Onderwerp: Slag van Colenso  (Read 222 times)

0 Lede en 1 Gas bekyk die onderwerp.

Sanderis

• Gas
Slag van Colenso
« op: December 22, 2011, 11:28:28 PM »
Boere en Britse weergawes van slag van Colenso

Talle veldslae , skermutselings en insidente tydens die ABO is deur 'n groot verskeidenheid soldate , burgers en korrespondente geboekstaaf en hedendaagse geskiedkundiges maak grootliks gebruik van sulke bronmateriaal om 'n akkurate en gebalanseerde geheelbeeld te kan skep . Hoe meer weergawes daar dus is van 'n spesifieke gebeurtenis , hoe beter kan navorsing daaroor gedoen word . Tog moet dit dikwels met die tong in die kies gelees word - afhangende van die sentimente van die skrywers , kan dieselfde gebeurtenis dikwels deur twee bronne in 'n verskillende perspektief gestel word , al is beide meerendeels korrek .

Op 15 Desember 1899 vind die slag van Colenso plaas , waar groot getalle Tommies sneuwel o.a. Lord Roberts se seun Freddy en tien Britse kanonne gebuit word . Dié was 'n gevoelige slag vir die Britse moreel in Engeland , waar die publiek wysgemaak was dat hul Leër spoedig sou klaarspeel met 'n sg. burgerlike opstand . Ene Kolonel Bullock was in bevel van die 2de Devons-regiment se kannoniers en die gebeure tydens sy oorgawe word soos volg deur Thomas Packenham aangehaal . Sy bronne : die kolonel se eie getuienis (6 Aug . 1900) tydens 'n krygsraadondersoek daarna , o.a. dié van ene Kolonel Hunt (15 Jun. 1900) en 'n Maj. Walter (8 Aug. 1900) ; m.a.w 'n halwe jaar na die voorval :

About 4:30 pm some Boers crossed the river , and rode over the donga . One of them called on the British to surrender . The senior British officer was Colonel Bullock , the CO of the 2nd Devons , who had pushed forward to the east of the railway line , and then taken refuge in this small donga with about twenty unwounded men of his batallion . Bullock refused to surrender . The Boers retreated , then exchanged shots with Bullock at a range of about fifty yards . Two of the Boers dropped - apparently shot . The Boers reapeared with a white flag . They pointed out that the donga was full of wounded , who would unavoidedly be shot , if Bullock insisted on fighting . They chivalrously offered to let the wounded be removed , before going on with the fight .

Meanwhile , less chivalrously , about a hundred Boers had crept round the side of the donga , and emerged holding their rifles pointed at the heads of the Devons . Perhaps Bullock would have chosen death and glory . He had no choice . One of the Boers hit him in the face with a rifle butt , knocking out some of his front teeth . Bullock and the rest of the Devons , and the unwounded gunners were bundled off as prisoners .

Generaal Wynand Malan was (toe nog as gewone burger) self by die veldslag betrokke en sy oorlogsherhinneringe is gelukkig ook vir die nageslag geboekstaaf (met die hulp van H.J.C. Pieterse) . Hy onthou vir Bullock as 'n Kaptein . Sy weergawe van gebeure lees kort en bondig :

Onder diegene wat by die kanonne in die slote oorgegee het , was ene Kaptein Bullock . Hy weier om sy wapens af te gee . Sy persoon sal hy gevange gee , maar sy wapens nooit . Dié beduie hy , behoort aan die Engelse regering . Sonder hulle verlof kan hy so iets nooit afgee nie . Ongelukkig is die vurige Manie Maritz , later Generaal , nie bereid om te wag totdat die onnosele Kaptein sodanige verlof uit Engeland ontvang nie . Hy moker Bullock sommer met die geweer . Dit bring die kêrel tot beter insigte en hy gee onvoorwaardelik oor .         
« Laaste verandering : December 22, 2011, 11:33:03 PM deur Sanderis »

Afwesig Henk

• Bravoland Burger
  • *
  • Poste: 372
Re: Slag van Colenso
« Antwoord #1 op: December 23, 2011, 04:49:42 AM »
Hou meer van die boere weergawe ;D
Ek en my huis ons sal die Here dien

Sanderis

• Gas
« Antwoord #2 op: December 23, 2011, 08:08:45 AM »
Ek stem volkome saam Henk ; ek het lekker gelag toe ek dit gelees het . Ai as ons maar vandag nog sulke Boere gehad het sou die stryd veel makliker gewees het .

Afwesig Henk

• Bravoland Burger
  • *
  • Poste: 372
« Antwoord #3 op: December 23, 2011, 09:38:34 AM »
Stem saam Sanderis. Ding is lig jy jou hande vandag gaan jy bietjie "vry losies en etes kry" > en dit tussen as die NSA lede. Dink nie een Burge tussen hulle sal goed daarvan afkom nie
Ek en my huis ons sal die Here dien

Afwesig Johan Joubert

• Bravoland Burger
  • *
  • Poste: 1286
« Antwoord #4 op: December 23, 2011, 05:50:55 PM »
Ongelukkig is hier te veel verraaiers vir so klein groep boere.  Ondersteuning sou min gewees het.
Ek is tot alles in staat deur Christus wat my krag gee

Share me

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo

* Nuwe Inskrywings

SA Topsites

SA Topsites :: .

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal