Nuusflits

Aandag aan alle Bravoland Besoekers. Hier kan u 'n aansoek indien om Bravoland Burgerskap te verkry:
http://www.bravoland.co.za/forum/index.php/topic,5566.0.html

Skrywer Onderwerp: Christelike volkseie skole die antwoord!  (Read 767 times)

0 Lede en 2 Gaste bekyk die onderwerp.

Afwesig Adri van Staden

• Bravoland Burger
  • *
  • Poste: 1564
Re: Christelike volkseie skole die antwoord!
« Antwoord #40 op: January 31, 2012, 10:53:36 AM »
Ek wil graag op hierdie stadium (nou dat ek weer op kantoor is) op 'n paar dinge reageer.

Die AP Kerk het by meer as een sinode die moontlikheid van kerkskole bespreek. Ek en enkele van my kollegas en van die afgevaardigdes het sterk daarvoor gepleit, maar jy sit by 'n sinode met dieselfde probleem: die meerderheid afgevaardigdes is oningelig en salig onbewus van wat in staatskole aangaan en glo nie ons klompie verkramptes nie. Gevolglik is die voorstel op die langebaan geskuif. Soos Ben hierbo sê: daar is dan selfs predikante van die AP Kerk wat nie die BCVO ondersteun nie! Ek ken 'n hele paar! Dit is hartseer, maar die feite is nou maar eenmaal dit: 'n groot deel van ons volk slaap rustig terwyl alles om ons ten gronde gaan.

Die AP Kerk het darem by al die sinodes sy steun aan die BCVO gegee en ek dink die gevoel is dat die ouers self die inisiatief moet neem. Ek was self bterokke by die stigting van 'n CVO skool (Thabazimbi) en as jy net een kundige persoon het (iemand met deeglike onderwys-ervaring) is dit nie regtig moeilik nie - veral nie as jy die BCVO se hulp en leiding vra nie. Die grootste taak is om genoeg belangstellende ouers te kry. Ons het meer as een inligtingsvergadering gehou voordat ons die skool kon stig.

Laat ons maar net voortgaan om die regte ding te doen - een of ander tyd sal ons oorwin: al is dit in ons eie selfstandige Boereland!
... verlustig jou in die HERE; dan sal Hy jou gee die begeertes van jou hart - Ps. 37:4.

Op kantoor Alwyn

• Staatspresident
  • Poste: 1624
  • Verkenner
« Antwoord #41 op: January 31, 2012, 10:57:29 AM »
Dankie vir die raad, oom Adri. Ons het al amper 'n soekgeselskap op die been gebring om na jou te soek.
Ons staan op die punt om of 'n groot volk te word, of om op te hou as 'n volk te bestaan. Laat ons dus werk terwyl dit dag is. Laat ons ons volk opbou.~ Christiaan de Wet

Op kantoor Alwyn

• Staatspresident
  • Poste: 1624
  • Verkenner
« Antwoord #42 op: February 12, 2012, 07:27:29 PM »
Klein Keatlegile ‘onwelkom’ in skool se koshuis
2012-02-11 23:43

Marlene Malan in Kaapstad

Taalvermoë, geletterdheid, klas of ras?

’n Kwaai meningsverskil oor wat die werklike rede is vir die verwydering van ’n swart graadeentjie uit ’n oorwegend wit skool woed in die gemeenskap van die dorpie Tosca in Noordwes.

Twee dae nadat Keatlegile Di­pho­ko (7) haar by die Laerskool Tosca en sy koshuis aangemeld het, moes sy en haar “versorger”, me. Ronel Beukes, hoor sy is onwelkom en moet liefs ander blyplek soek.

Beukes sê Keatlegile is ’n slim meisietjie propvol potensiaal. Maar die skoolbeheerliggaam meen haar onvermoë om Afrikaans of Engels te praat en te verstaan maak die situasie in die koshuis onmoontlik. Kea­tle­gile se moedertaal is Tswana.

Ouers en onderwyshoofde van dié klein gemeenskap sowat 170 km van Vryburg sê die onmin oor Kea­tle­gile, wat op 18 Januarie hier begin skoolgaan het, is op ’n mespunt.

Die meeste ouers, onderwysers en leerlinge het haar met ope arms ontvang, maar ’n groepie het oor haar koshuisverblyf beswaar gemaak. Beukes sê sy wou die meisietjie nie langer aan die onmin blootstel nie. Sy is voorsitter van die Simolola-trust, ’n geregistreerde lig­gaam wat benadeelde jongmense help om ’n goeie opvoeding te kry.

“Ek kan haar nie so laat beledig nie,” sê Beukes. “Toe sit ek haar maar in ’n ander skool.”

Sy sê die beheerliggaam het haar op 20 Januarie ingelig Keatlegile is onwelkom in die skoolkoshuis.

“Benewens die klagtes oor haar begrip van Engels en Afrikaans, moes ek ook hoor sy ruik na strooi. Een ouer het gesê sy kind kan langs ’n swart kind in die skool sit, maar nie langs een slaap nie.

“Toe ek vra oor die teenwoordigheid van twee ander swart kinders in die koshuis, was die antwoord dat hulle kinders van stadsraadslede is – dat hulle uit beter omstandighede as Keatlegile kom.”

Beukes sê haar navrae het getoon die hoof, mnr. Robbie Cameron, stem nie met die beheerliggaam saam nie.

Mnr. Frans Botma, ’n ouer, sê hy was die “boodskapper” wat die tyding aan Beukes moes oordra. “Ek het die beheerliggaam gevra om ’n brief aan Beukes te skryf met besonderhede oor die besluit, maar dis nie gedoen nie.

“Dis ’n sensitiewe ding wat die skool kan breek. Die beheerliggaam sê Keatlegile se kennis van Afrikaans en Engels is die grootste probleem.

“Maar ek moet dit nou ongelukkig sê: Hier’s baie ouers wat nog nie deel is van die nuwe Suid-Afrika nie. Hul ware kleure het nou na vore gekom. Taal is net ’n verskoning.”

Botma sê dis duidelik aan hom gestel dat die ander drie swart en drie bruin kinders in die skool met sowat 70 leerlinge uit “baie beter omstandighede” as Keatlegile kom.
Beukes sê Keatlegile se ouers is ongeletterd.

“Haar ma, Jeanette, praat net Tswana en haar pa, David, ’n bietjie Afrikaans. Hulle woon in ’n bouvallige struktuur sonder lopende water en elektrisiteit. Hulle het nie ’n motor, boeke of ’n TV nie.”

Mev. Beauty Dithakwe, ’n stadsraadslid van Morokweng, sê haar seun in gr. 3 is al twee jaar in die koshuis. “Daar is geen probleme nie.”

Volgens Cameron het hy met die onderwysdepartement in verbinding getree oor die saak. “Daarom verwys ek alle navrae daarheen. Hulle weet van die situasie.”

Mnr. Louwtjie Hecter, voorsitter van die beheerliggaam, hou voet by stuk die beswaar teen Keatlegile “is grootliks een van taalvermoë”.

“Die regte prosedure om haar in te skryf is nie gevolg nie.

“Die koshuis is privaat, waar ons ’n huislike atmosfeer probeer skep. Keatlegile pas nie heeltemal in nie.”
« Laaste verandering : February 12, 2012, 07:29:08 PM deur Alwyn »
Ons staan op die punt om of 'n groot volk te word, of om op te hou as 'n volk te bestaan. Laat ons dus werk terwyl dit dag is. Laat ons ons volk opbou.~ Christiaan de Wet

Share me

Digg  Facebook  SlashDot  Delicious  Technorati  Twitter  Google  Yahoo

* Nuwe Inskrywings

SA Topsites

SA Topsites :: .

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal